Född i fel stad?

Ja man har ju hört om människor som känner att de är födda i fel kropp.
Jag har funderat på om jag  blev född i fel stad.
Jag känner mig så mycket mer hemma här i Karlskoga än  i Sundsvall.
Ja vad kan det bero på egentligen.
 
Det  är tror jag att det blev fel från början i mitt liv. Har alltid känt mig ensam och osedd i Sundsvall.
 Den känslan är mycket mer avlägsen här i Karlskoga.En annan sak jag har tänkt på är att många människor som kanske är 70 men säger sig änna sig som 30 eller man är 50 och känner sig som 20.
Jag förstår inte vad det är för syfte med att säga sådana saker.
Vem vet hur man ska känna sig när man är 70 år, 20 år , 40 år eller vad som helst.
 
Jag brukar säga att jag känner inte mig som någon speciell ålder man jag ÄR någon.
Det är det som är viktigt och att jag är ganska så frisk och försöker att vara snäll mot mina medmänniskor. Och snäll mot mig själv. ÄNTLIGEN.😍
 
Det som är så fantastiskt det är ju att jag får leva inte om jag känner mig som 20 eller 71. Hur det än är ju kroppen 71 år, 6 månader och 23 dagar.
 
 
Det regnar här i Karlskoga så det har blivit en innedag idag.
 
Igår kväll hade vi 4 goda vänner på middag och det var så trevligt.
Det är jag glad för att vi har en fin kontakt med  många medlemmar i kyrkan. Det är kult.
 
Med hjälp av Robban så har jag lagd självhhäftande plast på denna möbel som är mitt nattduksbord. Ytan blev färgar av pennor och trycksvärta.
Jag är nöjd.
Jag var på en promenad runt Karlskoga häromdagen och gick i på Skogskyrkogården för en rast och lite reflektioner och filosoferande.. Visst ser det väl lite höstigt ut med de gula löven.
Men än är sommaren inte borta. Det ska bli över 20 grader i helgen.
Jag provade en ny frisör i veckan. Det är min fjärde här i Karlskoga. Den ligger 5 minuters promenad från stadens centrum. De tar 1000 kr för klippning och slingning. Är inte det ett bra pris ?  Det bjöds också på kaffe och after eight. Inte illa det inte.
 
Nu tackar jag dig som läste detta.
Ha en finfin helg 💗
Kramkram

Kommentera här: