En fin dag blev det.

Vi hade bestämt att inte åka på loppis som min systerdotter skulle ha. Så ringde min syster och frågade om vi skulle komma. Och då kom vi. Det ångrar vi inte. Det var en så fin liten loppis. Inte en massa skrot ytan bra och fina saker enligt miig
 
 En rostig plåtask.
En fin löpare från Green Gate
 
flera svartvita teckningar
 
 
samt en liten docka
Allt detta för 57 kr.
Jag har varit på jakt efter svartvita bilder och då jag hittade dessa fina för 2 kr styck så blev jag så glad.
 
Vi blev dessutom bjudna på luch hos Lena och Rune och på middag hos Simon, deras son och hans fru Linnea. Simons syster Erika och hennes familj. Vi var 14 st. Det var en så god köttgryta som Simon gjort ochh tårta i efterrättsglas. Och det var dessutom så trevligt. Skoj och allvar blandat i en härligt upplevelse.
 
På vägen till middagen var vi och tittade på en klosterruin Riseberga. Det har varit en stor byggnad men efter en brand brann allt ner av ett blixtnedslag 1546. Bygget påbörjades på 11 hundratalet.
 
Där fanns också  Sveriges äldsta Bönehus i ursprungligt skick från 18hundratalet.
Ja efter trevlig gemenskap i trädgården hos Linnea och Simon åkte vi hem till Karlskoga mycket nöjd med dagen.
Ja det var en fin dag.
 
Hoppas att din dag är fin.
 
Kramkram

Kommentera här: